Dag 33

Maandag, 10 december

Vandaag was het alweer onze laatste dag hier in Sydney. Na het ontbijt  wandelden we naar de Botanical Gardens. Deze liggen midden in de stad en zijn heel mooi aangelegd. Het is een oase van rust. Je kunt er allerlei prachtige bloemen en planten bewonderen die in dit werelddeel groeien. We hebben er inderdaad van genoten en mooie  foto’s kunnen maken. Daarna besloten we te voet over de Harbour Bridge te gaan. We moesten even zoeken waar het beginpunt was. Dit hoorden we van de eigenaar van een café  waar we op het terras een koel drankje hadden genomen  want het was intussen alweer aardig warm geworden, hoewel de voorspellingen slecht waren. Het was een korte klim naar boven, maar na enkele minuten waren we er toch.  We hadden een weids uitzicht  over Sydney .  We konden nu ook van dichtbij bekijken hoe je de klim gaat maken over de top van de brug. Dat waren nog aardig wat mensen hoewel  er toch een prijskaartje van 120 dollar aan hangt, zo’n 90 euro. Je zit aan een stalen kabel vast en die klim bestaat  alleen maar uit traptreden.  Het zal best mooi zijn, maar we zagen nu eigenlijk precies hetzelfde alleen een stukje lager. Aan de andere kant gekomen besloten we de trein terug te nemen naar  het station Town Hall. Dit was vlakbij het  winkelgedeelte. Nu kun je eigenlijk overal goed winkelen, maar dit was toch het centrum. We  begonnen in het Queen Victoria Building. Je kunt het gebouw een beetje vergelijken met Harrod’s in Londen.  Hier was het echter een winkelcentrum, geen warenhuis. Het huisvest allerlei  winkels van  bekende dure merken. Het hele centrum  had prachtige kerstversiering. Ook stond er in het midden een enorme kerstboom die  vier verdiepingen besloeg.  We hebben uiteindelijk  het grootste deel van de middag door de winkelstraten geslenterd. Hier is echt voor ieder wat wils. Daarna was het tijd om  naar ons hotel terug te gaan. We moesten onze koffers weer eens opnieuw goed inpakken wat steeds een hele klus is omdat  het allemaal maar precies past. Misschien zijn we op Bali nog genoodzaakt een grote  tas bij te kopen  die we als handbagage mee kunnen nemen want we kunnen echt niets meer kopen zonder andere spullen achter te moeten laten. Vannacht om 02:00 uur zal de wekker aflopen en om 03:00 uur vertrekken wij met de taxi naar Sydney Airport. Het vertrek met de Qantas staat gepland voor 06:00 uur met een overstap in Perth. Van daaruit richting Denpasar waar wij dan om 16:00 uur zullen aankomen en onze laatste dagen van onze vakantie zullen doorbrengen.