Dag 4

Zondag, 11 november

Route ?: Majestic Hotel Hong Kong-Kowloon ⇒ Chek Lap Kok airport Hongkong (35 km)
Route ✈: Chek Lap Kok airport Hongkong ⇒ Auckland Airport (9.145 km)
Gisteravond lag Gerry er al om 22:00 uur in bed en lag als een os te ronken. Zelf ben ik achter de computer gekropen om de eerste dagen op internet te krijgen. Om 24:00 uur ben ik zelf in bed gekropen en om 02:30 uur was ik klaarwakker tot ergernis van Gerry die ook wakker werd van mij. Echter na een 30 minuten hervonden wij onze slaap  en sliepen door tot 07:15 uur. Daarna douchen en ontbijt in het restaurant van het hotel. Goed verzorgd ontbijt. Jack had mie en nasi goreng en Gerry hield het bij een continental  breakfast.
Na het ontbijt door de stad gewandeld en het dagelijks leven van onze Hongkongse vrienden van dichtbij mogen beleven. Het viel ons op dat de stad smerig was van alle uitlaatgassen van de voertuigen die door de straten reden. Af en toe hadden wij ook de neiging om een mondkapje voor te dragen, wat schijnbaar past bij de inwoners van Hongkong. Al met al was het een leuke wandeling met allerlei snoezige winkeltjes.
Terug in het hotel gezellig de lunch genoten, uitchecken  en vervolgens wachten op de shuttlebus “Vigor” die ons naar het vliegveld zou brengen. De bus kwam inderdaad op het afgesproken tijdstipt en rond 18:00 uur waren wij op het vliegveld van Hongkong. Onderweg genoten van Hongkong skyline.
De balie van Cathay opgezocht, ingecheckt en vervolgens onze weg gezocht naar Gate 35 voor onze vlucht naar Auckland. (Nieuw Zeeland) Het vliegveld van Hongkong is immens groot  en je zou er makkelijk kunnen verdwalen. De bewijzering naar Gate 35 was goed aangegeven. Zelfs gebruik moeten maken van een treintje die ons keurig afleverde bij de terminal waar wij moesten zijn.
Nu is het wachten op het “boarden”. Om 20:40 uur gaat dit dus plaatsvinden. Ons vliegtuig staat buiten gereed om de afstand van ruim 9200 km naar Auckland af te leggen. Vliegtijd ruim 11 uren en een tijdsverschil met Nieuw Zeeland bedraagt vanuit Hongkong 5 uren later. Geplande aankomsttijd is 13:00 uur (Nieuw Zeeland tijd)op 12 november.
Vliegtuig vertrok 10 minuten vroeger dan de planning was en dat betekent dat wij ook 30 minuten vroeger in Auckland zullen aankomen. Onze aankomsttijd was om 12:30 uur terwijl de planning 13:00 uur aangaf. De vliegreis was goed verlopen en we werden aan boord goed verzorgd. Het vliegtuig zat ook vol chinezen en dat hebben wij geweten. Terwijl het vliegtuig wilde opstijgen, stond er een chinees op en moest zo nodig naar het toilet gaan. Kun je je dat voorstellen terwijl het vliegtuig bezig was de lucht in te gaan. Bij de landing in Auckland werden wij getrakteerd op een kakofonie aan GSM geluiden. Kennelijk hebben de Chinese GSM’s geen invloed op de elektronica van het vliegtuig want we zijn toch veilig geland in Auckland. Onderweg wat turbulentie gehad. Zelf kon ik redelijk goed slapen alleen met Gerry ging het wat minder vwb het slapen in het vliegtuig.