Dag 3

Zaterdag, 10 november

Route ?: Chek Lap Kok airport Hongkong ⇒ Majestic Hotel Hong Kong-Kowloon (35 km)
Om 08:30 uur (Hongkong tijd 7 uren tijdsverschil) zijn wij geland op Hongkong Airport. Over de vlucht weinig te klagen gehad. Het was een rustige vlucht.
Onze transfer naar het hotel was goed geregeld, maar al met al hebben we toch nog zo’n uur in de bus gezeten. Het hotel (Majestic) is erg mooi en de kamer is goed.
Vervolgens hebben we een douche genomen en zijn we Hongkong gaan verkennen. Het eerste bezoek was  Stanley Market op Hongkong Island. Vanuit het hotel hebben wij ongeveer 30 minuten gewandeld richting  “Star Ferry” alwaar wij met de pont overgezet werden met een fantastisch uitzicht op Hongkong skyline. Het viel ons erg op dat er heel veel smog in de lucht hing. Nu maar hopen dat de foto’s ook goed doorkomen. Aan de overkant de bus genomen om verder te komen naar Stanley Market. Tijdens het busritje hebben wij genoten van de fraaie uitzichten die Hongkong ons bood. Heel veel “skyscrapers” waar families worden gehuisvest. Hongkong is dan ook gebouwd tussen de bergen en daarom moet je het in de hoogte gaan zoeken voor het huisvesten van al die inwoners van Hongkong. Stanley Market viel ons tegen. Heel veel kleding en snuisterijen waar wij koud noch warm van werden. Eigenlijk waren wij best wel moe en hadden zin om onze ogen te sluiten. Af en toe vielen de oogjes tijdens het wandelen ook dicht. Gelukkig vielen wij niet in het water tijdens onze wandeling. Dit hebben wij volgehouden tot het duister begon te worden en dan zie je pas de schoonheid van Hongkong. De vele neon verlichting met de diverse reclame boodschappen, de straatverlichting en alle “skyscrapers”stonden in het licht. Een fantastisch gezicht en zeker de moeite van het wachten waard.
De weg naar het hotel hadden wij al heel snel gevonden en het krioelde van de mensen op straat. Af en toe had ik de neiging om er een aantal omver te lopen, maar ben netjes opgevoed. Het leven begint ook hier zoals in de meeste wereldsteden toch wel in de avonduren te komen. Al met al gaf het toch een gezellig sfeertje op straat. Iedereen probeer zijn goederen aan je te slijten. Het lijkt Turkije wel waar je ook continu lastig gevallen wordt om allerlei goederen te kopen.
Het is nu 21:00 uur. We nemen een douche, kletsen nog wat na en maken afspraken voor de volgende dag. Morgen onze tweede dag in Hongkong. Om 17:00 uur worden wij opgehaald om ons naar het vliegveld te brengen. Het vliegtuig vertrekt om 21:00 uur naar Auckland.
“New Zealand here we come”