Dag 32

Zondag, 09 december

Na een heerlijke nachtrust  gingen we vandaag alweer vroeg op pad. Het is een grote stad en we hebben tenslotte maar drie dagen. Omdat we 24 uur gebruik mochten maken van de sightseeing  bus, konden we ons vanochtend nog net naar ons eerste punt, het Aquarium, laten rijden.
Maar eerst natuurlijk een heerlijk ontbijt op een van de gezellige terrassen bij Darling Harbour. Het  was  bewolkt, maar er heerste een heerlijk temperatuurtje.
Na de kaartjes kocht te hebben, zijn we op aanraden van de caissière eerst naar Wildlife World gegaan. Daar zou het nu nog niet zo druk zijn.  We begonnen met  de vreselijkste spinnen die je je maar voor kunt stellen. Daarna  werden allerlei soorten slangen in hun eigen leefomgeving in beeld gebracht. We kwamen bij andere reptielen en gingen van een vlindertuin, naar de koala’s die heerlijk in de bomen lagen te luieren, via de kangoeroes weer naar  allerlei nachtdieren. Het was allemaal schitterend in beeld gebracht. We  hebben er met volle teugen van genoten. Daarna was het Aquarium aan de beurt. Hier was het een stuk drukker. We zagen de mooiste vissen, koraal, zeehonden en haaien.  Je kon bij de zeehonden en haaien zelfs onder het water doorlopen. Dat was bij de laatste erg indrukwekkend. Je kon zo de scherpe tanden van heel dichtbij bekijken.  Ook hier waren we erg van onder de indruk. Buiten gekomen scheen de zon weer flink. Het was ondertussen goed warm geworden. Na een drankje en een hapje gingen we te voet verder naar onze volgende bestemming The Rocks.
Een gezellige wijk met cafeetjes, restaurantjes en een weekendmarkt. Het was nog een hele klim omhoog, want Sydney is op heuvels gebouwd. De markt was erg leuk.  Hij bestond vooral uit sieraden,  houten souveniers, schilderijen en allerlei andere ambachtelijke snuisterijen.
Hierna zijn we weer naar een ander deel van de haven gewandeld. De haven bestaat  uit verschillende baaien en in dit deel lag het beroemde Sydney Opera House. We konden dit nu eens van dichtbij bekijken. Op foto’s lijkt het dak egaal wit, maar in werkelijkheid bestaat het uit  witte- en ecru tegeltjes.  Ook hier was het weer erg gezellig. De mensen zijn erg vriendelijk. Er hangt overal een prima sfeer. Toen we op een terras even zaten uit te rusten, begon de lucht erg te betrekken.  Er was duidelijk  een regenbui op komst. Een goede reden om naar de skytower te lopen.  Er begonnen al wat druppels te vallen, maar er waren veel  plaatsen waar je onder een afdak kon lopen, dus erg nat werden we niet. Het was trouwens wel lekker na die warmte van vanmiddag.
Het uitzicht in de tower op 250 meter hoogte was adembenemend. We konden de zee  en het vliegveld zien. Wat een grote stad is dit. Nu geloven we wel dat er 5 miljoen mensen wonen. En tevens zagen we dat we wel erg veel klimoters hadden gelopen vandaag.
Beneden aangekomen was de zon weer gaan schijnen. We zijn heerlijk door Hydepark  naar Chinatown gewandeld.  Hier hebben we in een Koreaans restaurant  gegeten, maar we waren het er samen over eens dat we Indisch- of Chinees eten toch lekkerder vinden.
Het was  ongeveer 18.30 uur en  er waren nog veel winkels open en het was erg druk op straat. Dat was  erg gezellig en daardoor zijn we met een flinke omweg naar ons hotel gelopen. We waren toch wel erg moe en morgen wacht ons nog een  drukke dag.