Dag 15

Donderdag, 22 november

Een excursie door het Abel Tasman Park stond voor vandaag op het programma. We gingen eerst met de water taxi langs de kust van het Abel Tasman Park en genoten onderweg van al het mooie uitzichten met een bezoek aan Seal Rock waar de zeehonden heerlijk lagen te luieren in het zonnetje. Inderdaad fantastisch mooi weer met temperaturen rond de 25 graden. Om 09:00 uur konden wij bij onze camping in Kaiteriteri Beach instappen. Onze boottocht ging vervolgens naar Marahau,  Torrent Bay, Bark Bay,Tonga Bay, Awaroa Beach en Totaranui. Daarna voeren wij terug richting Bark Bay en daar werden wij uit de boot gezet om vervolgens aan een wandeling van 2 ½ uur te beginnen. De wandeling voert ons langs de kust en door het bosrijk gebied van het Abel Tasman Park. Een schitterende wandeling die in vergelijking met de Tongariro Crossing een peuleschilletje was. Onze wandeling liep van Bark Bay naar Torrent Bay. Om 15:30 uur zouden wij daar opgepikt worden maar uiteindelijk waren wij daar om 14:00 uur al gearriveerd. Lekker luieren op de mooie Bounty stranden en om 14:45 uur werden wij opgepikt door onze watertaxi die ons weer terugvoer naar de camping op Kaiteriteri Beach Op de camping besloten wij te vertrekken en richting Christchurch te gaan om vervolgens in Akaroa terecht te komen. Deze rit stond gepland voor morgen maar aangezien wij ongeveer 500 kilometer moesten afleggen, hadden wij besloten om gezien de tijd,  de helft reeds af te leggen. Uiteindelijk kwamen wij terecht op een camping in Murchison. Een camping gelegen tussen het kerkhof en natuurlijk had ik de nodige spookverhalen al klaar liggen. We hebben  er echter  niet van wakker gelegen. Sterker nog wij vielen als een blok in slaap. Morgen richting Christchurch, de stad verkennen en vervolgens naar onze eindbestemming ongeveer 80 kilometer zuidelijk met de naam Akaroa.