Dag 27

Dinsdag, 04 december

Vanmorgen was het druilerig wakker worden in ons eigen huisje, zoals we de camper ondertussen gaan benoemen. Maar ja  we zaten tenslotte nog tussen de bergen.  We hebben op ons gemak gedoucht.  Het waren echte platteland campingvoorzieningen, doch wel schoon dus we hadden niets  te klagen. We zouden nog zo’n 300 km voor de boeg hebben naar Kaikoura, maar aangezien we al snel de bergen uit zouden zijn, dachten we eind van de ochtend wel aan te komen. En het mooie weer zou tenslotte op ons wachten. De rit viel uiteindelijk  wat tegen.  De laatste  160 km ging alsnog door de bergen. Weliswaar vlak bij de kust maar het schoot dus niet er op. Daarbij was dit stuk redelijk saai te noemen. Toen we bij Kaikoura arriveerden zagen we dan toch de zee, maar het was aardig koud en het waaide stevig. We hebben een mooie camping gevonden en hebben gelijk voor twee nachten geboekt. Omdat we vanmiddag nog van de zon wilden genieten zijn we eerst maar naar het  kantoor gelopen waar we voor morgenochtend een excursie whalewatching hebben geboekt. Ik  twijfelde nog erg want  ze konden over de wind nog niets  voorspellen. Gelukkig hoefden we nu nog niet te betalen, dus  ik kan morgenochtend nog besluiten of ik mee zal gaan. Jack zal in ieder geval van de partij zijn. Ondertussen hadden we aardig honger gekregen dus we besloten maar eens een gezellig restaurantje te zoeken om te gaan lunchen. Het was ondertussen al half drie geworden. Na deze onderbreking nog wat winkeltjes bezocht maar Kaikoura is eigenlijk maar een straat, zoals zoveel kleine stadjes hier in Nieuw Zeeland. We waren dus snel uitgekeken, en ik wilde lekker zonnebaden. We hadden tenslotte nog een groot deel van de middag voor ons. Helaas op de camping aangekomen verschuilde deze zich achter dikke wolken die van de bergen aan kwamen drijven. Wat een pech. Hadden we eindelijk eens een middag niks gepland,  verstopt de zon zich. Ondertussen ging het steeds harder waaien, dus ik hield  mijn hart vast voor morgen.  Omdat de wind meestal in de middag aantrekt hadden we al een  bootexcursie van 07.15 uur geboekt. Ik  ben me maar gaan vermaken in de wasserette terwijl Jack weer  het dagboek en foto’s  naar huis heeft gestuurd. Daarna gingen we een potje  kaarten wat natuurlijk ook heel gezellig kan zijn.  En nu maar hopen dat het morgen windkracht  1 is!